Ofte stilte spørsmål

Under kan du finne spørsmål og svar som mange lurer på når de starter med ansiktsyoga :)

Hvem kan gjøre ansiktsyoga?

Alle som har ansiktsmuskler kan gjøre ansiktsyoga. 

 

Hvor kan jeg gjøre ansiktsyoga?

Noe av det beste med å gjøre ansiktsyoga er at du kan gjøre det alle plasser hvor du har med deg ansiktet ditt, og det er jo overalt ;) OBS. Hvis du holder på med aktiviteter som krever din hele og fulle oppmerksomhet, så får du heller vente litt. Men stort sett er det veldig enkelt å lure inn litt ansiktsyoga samtidig som du for eksempel lager middag, støvsuger, sitter å skriver på pc-en osv. 

Når på kan jeg gjøre ansiktsyoga?

Det viktigste er at du finner det tidspunktet på dagen, hvor du kan dedikere 5-10 minutter bare til deg selv. Alle er forskjellige så det er DU som vet best når det passer. Tips er å gjøre dagens øvelser 1-2 ganger og i tillegg gjøre den øvelsen som passer best til din hovedutfordring flere ganger om dagen.

Hvor ofte kan jeg gjøre ansiktsyoga?

Det er greit å holde seg til et minimum på en gang per dag. En gang om morran og en om kvelden er det optimale. Når du gjør ansiktsyoga om morran vekker du muskelene og det hjelper deg å bli mer bevisst på ansikts bevegelsene dine utover dagen. Som du kanskje er klar over har vi alle mange uvaner som gir oss resultater som sinna-rynker, smile-rynker, panne-linjer, dobbelthake osv. 

I nettkurset er det beregnet at du bør gjøre øvelsene dine minst en gang per dag for å oppnå de resultatene du vil ha. Jeg repeterer ofte noen favorittøvelser gjennom dagen der det måtte passe. Mine favoritter er KINN-LØFTERN, STORE-O, WOW og DOBBELTHAKE-LØFTERN. Det viktigste er å ha en balanse, for mye er ikke bra det heller 😜

 

 

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.